FANDOM

Giant CoC
Jättiläiset (Giants) ovat kolmas (aiemmin neljäs) normaalissa kasarmissa avattava hahmoluokka. Jättiläiset ovat suuria, hitaita ja rauhallisen oloisia, mutta jonkin puolustuksen nähdessään niistä tulee kuin eläviä tankkeja - vaarallisia, huomiota vieviä ja ennen kaikkea kestäviä.

Hyökkäys Muokkaa

Jättiläiset ottavat kohteikseen ensisijaisesti puolustukset, kuten kanuunat, jousiampujatornit ja vihollissotilaat. Kun kaikki puolustukset ollaan tuhottu, jättiläinen toimii kuten mikä tahansa muukin hahmoluokka - hyökkää lähimmän rakennuksen kimppuun ilman minkäänlaista erityistä kohdetta. Yleensä jättiläisiä lähetetään suurina rykelminä n. 8-20 kpl riippuen armeijaleirien tasosta, koska mukaan täytyy laittaa vikkelämpiäkin tyyppejä, esim. joukko barbaareja tai -myöhemmin- pekkoja, jotka murskaavat vastustajan kylän sahanpuruksi samalla kun jättisi vetävät puolustuksen huomion itseensä.

Kuvaus pelissä Muokkaa

These big guys may seem calm, but show them a turret or cannon and you'll see their fury unleashed! Slow yet durable, these warriors are best used to soak up hits.

Strategia Muokkaa

Hyökkäys Muokkaa

  • Hyvä raidausstrategia on täyttää Army Campit jättiläisillä ja jousiampujilla - yhdessä he voivat helposti tuhota kokonaisen kylän. Käytä jättiläisiä viemään puolustusten huomio samalla kun jousiampujat tuhoavat kaiken.
  • Raidauksen alussa, lähetä useita jättiläisiä läheisen mortarin/velhotornin kimppuun. Heti kun mortar iskee jättiläistä, lähetä muutama muurinmurtaja auttamaan jättiläisiä pääsemään muurien läpi. Kun mortarit/velhotornit ollaan tuhottu, lähetä suuria määriä heikompia sotureja, kuten jousiampujia ja peikkoja.
  • Jättiläisiä tulee käyttää suurissa ryhmissä, sillä ne tuottavat vähän vahinkoa ja ovat hitaita.
  • Voit käyttää jättiläisiä kilpinä, kun käytät vähemmän kestäviä mutta enemmän vahinkoa tuottavia sotureja.
  • Jättiläiset ovat barbaareja parempia viemään mortarien ja velhotornien huomiota, koska ne ovat paljon kestävämpiä ja tuottavat hieman enemmän vahinkoa, joten ne on vaikeampaa tuhota.
  • On myös hyvä strategia käyttää jättiläisten kanssa yhtä tai useampaa parantajaa. Parantajat ovat kuitenkin hyvin heikkoja, joten pidä huoli, että suojelet niitä kaikelta mahdolliselta ilmavahingolta.

Puolustus Muokkaa

  • Jättiläiset ryntäävät usein suoraan päin jousiansoja, joten on hyvä idea asettaa niitä puolustusten eteen.
  • Jättiläiset ovat kestävyydestään johtuen hyviä sotilaita puolustamaan kylää.